• ایساکو
  • واگذاری مجوز بند “الف” آژانس‌ها به میراث فرهنگی

    تصویر روز: رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاض ۸۰ درصد پروازها برنامه‌ای است، گفت: موضوع پروازهای جارتری در دنیا مصداق دارد و ما هم نمی‌توانیم آن را حذف کنیم.

    به گزارش فارس، علی عابدزاده  در مراسم گرامیداشت سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران درباره فروش پروازهای چارتری اظهار داشت: در شبکه پروازی مسیرهای کیش و قشم امکان فروش چارتر دارند و در قسمت‌های دیگر پروازهای چارتری در حال کاهش است. اغلب شرکت‌های هواپیمایی نظیر آسمان، ماهان، ایران ایر، زاگرس و امثال آنها تقریبا به سمت پروازهای سیستمی و برنامه‌ای رفته‌اند.

    وی ادامه داد: اصولا نمی‌توانیم شبکه چارتری را به صورت کامل قطع کنیم؛ بالاخره قسمتی از مسافرت‌ها به صورت گردشگری انجام می‌شود که اینها باید به صورت چارتری باقی بماند و این در دنیا تعریف شده است.

    رئیس سازمان هواپیمایی ادامه داد: در حال تلاش هستیم که شرکت‌های هواپیمایی چه توانایی بیشتری دارند بتوانند کمک کنند تا شرکت‌هایی که ساختار ضعیف‌تری دارند تقویت شوند و شبکه فروش خود را به صورت سیستمی پیش ببرند و توسعه دهند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها چارتری و ۸۰ درصد برنامه‌ای است که باید سهم پروازهای برنامه‌ای را افزایش دهیم.

    عابدزاده تاکید کرد: البته مسیر کیش و قشم را باید از این موضوع جدا کرد نه بدان دلیل که این مسیرها پرتقاضا هستند و شرکت‌ها سود بیشتری کسب می‌کنند زیرا صنعت هواپیمایی در دنیا سود چندانی ندارد و شما هم در این صنعت دنبال سود نگردید؛ مسیرهای کیش و قشم به خاطر ساختار اسکان مسافر تلاش می‌کند در آنجا از قبل هتل رزرو کند و مسئولان این دو منطقه هم خواستار این هستند که پروازهای این مسیرها چارتری باشد و مردم برنامه سفر داشته باشند.

    رئیس سازمان هواپیمایی تاکید کرد: پرواز چارتر با بسته سفر باید در اختیار آژانس‌ها باشد و در حال حاضر هم آژانس‌ها فروش چارتری دارند چون تامین هتل در حیطه وظیفه ایرلاین نیست.

    وی اضافه کرد: به سمت عرضه و تقاضا حرکت می‌کنیم، شبکه پروازی ما از شبکه فعلی موجود گسترد‌ه‌تر است، در برخی مسیرها رقابت‌ سنگین است و نرخ‌ها کاهش می‌یابد که در این باره می‌توان به مسیرهای مشهد و کیش اشاره کرد.

    عابدزاده تاکید کرد: قیمت‌های بلیت هواپیما را شرکت‌هواپیمایی تعیین می‌کنند و آژانس‌ها هم اگر در شبکه فروش خود ارائه دهند با کسب درصدی سود حداقلی ارائه می‌شود. حال اگر کسی نرخ پرواز برنامه‌ای را بالاتر از قیمت‌های تعیین شده شرکت‌های هواپیمایی خریداری کند موضوع را به اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری یا شرکت‌های هواپیمایی برساند.

    وی اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری بازرسی خود را درباره نرخ‌ها انجام میدهد و شرکت‌های هواپیمایی نیز خود نظارت دارند و اگر فروشنده بلیت شرکت‌ها فروش غیرمتعارفی داشت ایرلاین‌ها نظارت می‌کنند.

    * برای واگذاری مجوز بند الف آژانس‌ها به سازمان میراث فرهنگی آماده‌ایم

    رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که چندی پیش وزارت اقتصاد مصوب کرد مجوز بند الف آژانس‌ها را سازمان میراث فرهنگی به جای سازمان هواپیمایی صادر کند، گفت: ما آ‌مادگی واگذاری این موضوع را داریم و با آ‌نها هماهنگ هستیم.

  • ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده − 7 =